Sunday, January 10, 2010

Avalanch Slide - Mt. Colden


Dags att testa den nya randonee utrustningen I staterna. Efter att ha kort lite hemtam terrang I Lofsdalen vilket Nisse gjort en fantastisk sammanfattning av har http://lookingthepartfeelinglikecrap.blogspot.com/2009/12/det-ar-mocke-nu.html
sa var det dags att ge sig ut pa aventyr. Inhandlade en karta och en turbok och begav mig. Dock var approachen av rullande slag sa det blev att satta stighud under ena skidan och kora utan stighud under den andra. Pa sa satt kunde jag ga uppfor och kora pa en skida utfor utan att beohva stanna och ta av och pa stighudar over de rullande kullarna. Jag korde sa svetten lackade och skrek ur spar till feta amerikanska familjer som var ute och gick pa turskidor. Tillslut kom jag fram till avalanch pass slide och efter att ha zick-zackat upp sa blev det nagra fina svangar hem.. ett perfekt satt att spendera jul-dagen. I bakrunden syns Whiteface Mountain dar OS holls 1980 och nagon mil bort ligger langd-stadion. En riktigt schyyst dag men visst langtar man till Klippiga bergen och fa kora nagra svangar dar.

2 comments:

  1. Ufffgh...
    två snabba inlägg i följd. Jag får den där warp-speed känlsan från Star Wars när stjärnorna blir streck. Här går det fort!

    ReplyDelete
  2. Inte for att jag vet vem som skrev denna kommentar ... men fruktansvart bra skrivet!!!!! Skrattade hogt framfor datorn - jag ar kanske varldens minst frekventa(samsta) bloggare sa sannt!

    ReplyDelete