Sunday, March 20, 2011

D-Day - operation och Rehab


4:e Mars var det dags for operation. Val vid sjukhuset varnade man mig for att det skulle gora ont efterat och jag fick "pain-killers" som racker i en manad framat. Sedan en liten cocktail intravenost och sa slummrade man till ....och vakanade upp med ett stort gips och kunde inte kanna nagot under midjan. Efter ett tag borjade laren komma tillbaka och 3 timmar senare blev jag utrullad pa en rullstol till en taxi.
Ett hal i hoften visar att de har snott lite benmarg darifran och lagt in i ankeln. Plockat ut lite losa delar som simmade omkring dar inne, karvade bort det taskiga benet och nu hoppas vi bara att det laker.
Det har gatt tva veckor och det mesta ser bra ut. Foten kanner sig battre for varje dag - speciellt pa helgen nar jag kan ligga och vila, med den i hog-lage hela dagen. Det drojer dock til April innan jag kan borja tynga pa den och an sa lange galler det att skutta omkring pa kryckor. Sa har ser den ut i alla fall

2 comments:

  1. Stadigt gips!
    Nu håller vi tummar och tår att Fru Fortuna ser till att oddsen 50 - 50 förbättras, men det krävs ju också tålamod och rehabträning av patienten.
    Och Du Olof - man blir ju grinig av att inte få träna, så underläppen lär nog puta ut både en och två gånger. Håll ut Whitney !!!!!!

    ReplyDelete
  2. Tjaba O,
    fin tur och fint gips. Hoppas det blir bra sen. Men är det inte lite Dolph Lundgren varning på språket i Skidalpinims Mt. Marcy inlägge?. Läs inledningen igen och njut av det härliga hopkoket av engelska och svengelska!
    Lycka till med fossingen och hälsa W.
    //Nisse

    ReplyDelete